Dlaczego 0% to często więcej niż 10%?
W naszej karierze niejednokrotnie spotykaliśmy się z przypadkami bardzo niefortunnych decyzji podjętych przez klientów. Trafiali do nas po ofertę kredytu z podpisanymi umowami przedwstępnymi i wpłaconym zadatkiem. Potem okazywało się, że umowy były błędnie sformułowane, nie posiadały odpowiednich zapisów chroniących ich interes. Zdarzały się sytuacje, kiedy okazywało się, że nie mają zdolności kredytowej lub widnieją w rejestrach dłużników. Czarna rozpacz. Zadatek przepadł a klienci zostawali bez pieniędzy i perspektyw na kupno swojego mieszkania czy domu.
Taka sytuacja nie zdarzyłaby się, gdyby wcześniej odpowiednio się przygotowali. Dokładne przemyślenie decyzji pozwoliłoby im zaoszczędzić sporo czasu, nerwów a co najważniejsze, pieniędzy. Od czego zatem zacząć?
Określenie potrzeb
Podejmując decyzję o zakupie nieruchomości powinno się myśleć strategicznie. Należy zwrócić uwagę nie tylko na swoją bieżącą sytuację, ale pomyśleć o niej również w dalszej perspektywie. Na tej podstawie można zacząć określać swoje potrzeby: rodzaj nieruchomości, powierzchnię, lokalizację, itp.
Określenie możliwości finansowych
Po określeniu potrzeb mieszkaniowych, kolejnym krokiem jest określenie swoich możliwości finansowych. Planując budżet na inwestycję, koniecznie należy pomyśleć także o kosztach dodatkowych związanych z zakupem nieruchomości. Wszak cena podana w ofercie sprzedaży to tylko początek. Do takich kosztów należą między innymi taksa notarialna, podatek od czynności cywilno-prawnych, opłaty sądowe czy prowizja ewentualnego pośrednika. Dobrze wiedzieć o nich wcześniej, by nie spanikować w obliczu piętrzących się opłat. O kosztach związanych z zakupem nieruchomości pisaliśmy w artykule
Koszty kredytu hipotecznego
Pomoc finansowa
Już wiadomo ile będzie kosztować wymarzone „M”. Wspaniale jeśli dysponuje się środkami finansowymi by je kupić? Gdy jednak zabraknie funduszy, pozostaje wspomóc się kredytem bankowym. W takim przypadku, pierwsze kroki powinno skierować się do banku. Po co? By przede wszystkim określić swoją zdolność kredytową. Określenie kwoty, jaką się dysponuje oraz jaką ratę kredytu miesięcznie jest się w stanie udźwignąć, należy dokonać na samym początku drogi. To bardzo ważne, ponieważ ta informacja określi dalsze możliwości. Bank skrupulatnie dokona obliczeń. Co ważne weźmie pod uwagę tylko udokumentowane dochody. Pamiętać należy , że wyciąg z rachunku bankowego nie jest wystarczającym źródłem udokumentowania stałego dochodu. Bank poprosi o zaświadczenie od pracodawcy, w którym zawarte będą informację o zarobkach oraz rodzaju umowy. Ważne by była na czas nieokreślony. Swoje przychody można również udokumentować poprzez okazanie np. umowy o dzieło czy umowy najmu. Ważną informacją jest możliwość łączenia dochodów ze współmałżonkiem, partnerem lub każdą inną osobą, z którą będzie się współdzielić zakupioną nieruchomość.
Poza zdolnością kredytową, bank sprawdzi jeszcze jedną, bardzo istotną rzecz. Sprawdzi rejestry dłużników pod kątem ewentualnych długów czy zaległości w opłatach. Zdarza się, że klienci są zupełnie nieświadomi tego, że widnieją w takim rejestrze. Nie pamiętają, że mieliśmy niespłacony debet, nieuregulowane odsetki, jakiś rachunek. W rejestrze dłużników można znaleźć się bardzo szybko, nawet przez pomyłkę. Wypisanie z niego to już odrębna kwestia. Wymagająca czasu. Jeśli BIK (Bankowa Informacja Kredytowa) lub KRD (Krajowy Rejestr Dłużników) potwierdzi taki fakt, nie ma szans na kredyt.
Na koniec pozostanie porównanie ofert banków. Która, z nich będzie najbardziej przyjazna dla klienta. Tu również czeka wiele informacji, które należy przeanalizować. Kilka najważniejszych zebraliśmy w artykule
Koszty kredytu hipotecznego.
Przytoczone powyżej informacje dla niektórych są zupełnie oczywiste, jednak jak wynika z naszej praktyki, nie dla wszystkich. Super jeśli można wspomóc się radą doświadczonych znajomych czy rodziny. Jeśli jednak nie ma w pobliżu nikogo, kto posłuży radą?
Zebranie wszystkich informacji może nastręczać trudności a przede wszystkim zabrać sporo czasu. Właśnie po to powstała firma Syguła&Partnerzy. By pomóc szybko i sprawnie zebrać wszystkie powyższe informacje. Co najważniejsze – w jednym miejscu. Współpracując z wieloma instytucjami finansowymi oraz biurem nieruchomości Know House jesteśmy w stanie:
- Określić potrzeby
- Określić możliwości finansowe
- Przygotować spersonalizowaną ofertę kupna nieruchomości oraz jej sfinansowania
Podczas rozmowy uważnie słuchamy tego co mówi i potrzebuje nasz klient. Służymy mu profesjonalną pomocą i radą. Na podstawie zebranych informacji przygotowujemy ofertę finansowania nieruchomości. Jesteśmy niezależnym biurem doradztwa finansowego, w związku z tym przedstawiamy naszym klientom oferty kilku banków. Sprawdzamy ich zdolność kredytową, oraz stan w rejestrach BIK czy KRD. Jeśli klient nie znalazł jeszcze swojego wymarzonego „M”, wraz z zespołem Know House przygotujemy także oferty kupna nieruchomości. Co więcej, gwarantujemy bezpieczeństwo transakcji. Oferty Know House są sprawdzone pod względem stanu prawnego.
Wystarczy jedna wizyta w jednym miejscu. Nie trzeba nigdzie więcej chodzić, niczego więcej nie szukać. My zajmiemy się wszystkim.
Zapraszamy do naszego biura. Powiedz nam czego szukasz. My pomożemy Ci spełnić marzenie o własnym mieszkaniu lub domu.
Spec. ds. finansowaniaWojciech Płudowski
855 905 000
.